فروش ، پایان یک معامله نیست | آغاز یک تعهد است .​

افزودن تلفن همراه

قابل استفاده برای دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح رجیستری

اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری ، روشن بوده ، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه ، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا ، از قبیل انتقال مالکیت و … را برای آن انجام دهید .

انجام فرآیند افزودن دستگاه با سیمکارت قبلی روی دستگاه

دقت داشته باشید ، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه ، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده ، این فرآیند را انجام دهید ، نه با هیچ سیم کارت دیگری .

دستگاه دوسیمکارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سمیکارته‌ای ( دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت ) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری ، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید ، در صورتی که الان در اسلات دوم ، سیم کارت قرار دهید ، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود . برای حل مشکل و ثبت شناسه ( IMEI ) اسلات دوم دستگاه‌تان ، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده ، انجام دهید .

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد :

۱. پیامک به شماره ۷۷۷۷
۲. سایت اینترنتی به آدرس : hamta.ntsw.ir
۳. کد دستوری #۷۷۷۷*
۴. اپلیکشین همتا

مالکیت تلفن همراه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده ( دست دوم ) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان ، دستگاه را برای سیم کارت خود ، با موفقیت فعال سازی نمایید . در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید ، اگر از شناسه ( IMEI ) دستگاه‌تان سوء استفاده شود ، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد . توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن ، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده ، نیازی به انتقال مالکیت نیست .

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید . بنابراین ، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده ، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه ، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید .

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید ، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید .

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد :

۱. پیامک به شماره ۷۷۷۷
۲. سایت اینترنتی به آدرس : hamta.ntsw.ir
۳. کد دستوری #۷۷۷۷*
۴. اپلیکشین همتا

فعال سازی تلفن همراه

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید ، حتما آن را در حضور فروشنده ، به کمک کد فعال سازی ، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید . در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع ، برعهده خریدار می‌باشد . به‌عنوان نمونه ، درصورت سوء استفاده از شناسه ( IMEI ) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه ( IMEI ) دستگاه خریداری شده در شبکه ، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد ، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه ، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد . در این صورت ، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید ، متضرر اصلی خواهید بود . لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد .

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم ؟

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید ، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید . بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید ، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد .

برای دستگاه‌های آکبند قانونی ، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی ، چاپ شده است . در غیر این‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت واردکننده که در استعلام اصالت سامانه همتا نمایش داده می‌شود ، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کدفعالسازی بر روی کارت گارانتی اقدام کنید . برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده می‌توانید صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی را ملاحظه نمایید .
برای دستگاه‌های کارکرده ( دست دوم ) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند ، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است .
ای دستگاه‌های ثبت مسافری شده ، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد ( دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند ) .
دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی ، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد .

برای فعال سازی و انتقال مالکیت از لینک مقابل استفاده کنید : hamta.ntsw.ir

اصالت تلفن همراه

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت ، به قانونی بودن ، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت ( مدل و برند ذکرشده در پاسخ ) با مشخصات ظاهری دستگاه ، شرکت واردکننده ، نوع واردات ، نوع ارز و روشن شدن دستگاه درگذشته توجه نمایید .

جهت استعلام اصالت دستگاه ، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید .

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد :

۱. پیامک به شماره ۷۷۷۷
۲. سایت اینترنتی به آدرس : hamta.ntsw.ir
۳. کد دستوری #۷۷۷۷*
۴. اپلیکشین همتا